Seminarium szkoleniowe – azbest

„Program Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2007-2032” wskazuje na konieczność organizowania kampanii edukacyjno-informacyjnych w zakresie prawidłowego postępowania z wyrobami zawierającymi azbest. W ramach realizacji zadań powierzonych samorządowi województwa, kontynuując tradycję z lat poprzednich, w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie przy ul. Jagiellońskiej 26, organizowane jest seminarium szkoleniowe pod nazwą „Obowiązki właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów zawierających azbest – inwentaryzacja, demontaż, unieszkodliwienie”. Spotkanie odbędzie się w dniu                     19 września 2018 r., w godzinach 10:00-14:00.

Seminarium skierowane jest do osób prowadzących działalność gospodarczą, samorządów gminnych, firm, stowarzyszeń i innych instytucji posiadających REGON. Udział w spotkaniu jest bezpłatny.

Jednym z głównych jego założeń jest wskazanie takich działań, mechanizmów i źródeł finansowania, które pozwolą na bezpieczne usuwanie wyrobów z obszaru Mazowsza. W trakcie spotkania, poruszane będą zagadnienia dotyczące charakteru i stopnia szkodliwości wykorzystywanej substancji, obowiązków prawnych użytkownika przedmiotowych wyrobów (w tym sprawozdawczość, podsumowanie „raportów rocznych” gmin), możliwości uzyskania dofinansowania na działania związane z ich usuwaniem (WFOŚiGW) oraz prawidłowego sposobu unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest.

Zwracam się z prośbą o zamieszczenie informacji na temat organizowanego przez tut. Urząd spotkania (w tym klauzuli) np. na stronie internetowej gminy, w budynku siedziby Urzędu lub miejscach (tablicach) informacyjnych zlokalizowanych na terenie gminy.

Aby wziąć udział w spotkaniu należy przesłać na adres seminarium.azbest@mazovia.pl zgłoszenie zawierające nazwę i adres przedsiębiorstwa/instytucji oraz imię i nazwisko uczestnika. Rejestracja uczestników prowadzona jest do dnia 14 września br.

Ilość miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat spotkania proszę dzwonić pod nr telefonu (22) 59 79 463.

z up. Marszałka Województwa
Dyrektor Departamentu Gospodarki Odpadami,
Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych

Marcin Podgórski

 

Seminarium szkoleniowe pt.:
„Obowiązki właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów zawierających azbest – inwentaryzacja, demontaż, unieszkodliwienie”

Warszawa, 19 września 2018 r. sala konferencyjna (parter) przy ul. Jagiellońskiej 26 w Warszawie

Program seminarium

  9:30-10:00         Rejestracja uczestników,

10:00-10:10         Powitanie uczestników,

10:10-10:30         Proces usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu kraju – skala problemu, obowiązki organów administracji państwowej (poziom wojewódzki, lokalny) – Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych UMWM w Warszawie,

10:30–11:10        Obowiązki użytkowników wyrobów zawierających azbest –– Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych UMWM w Warszawie,

11.10-11.30         Przerwa kawowa,

11.30-12.00         „Raport roczny” gmin (nowy moduł w Bazie Azbestowej) – wytyczne Głównego Koordynatora „Programu Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2007-2032”, podsumowanie raportów za rok 2017, zidentyfikowane problemy – Departament Gospodarki Odpadami, Emisji i Pozwoleń Zintegrowanych UMWM w Warszawie,

12:00-12:20        Możliwości pozyskiwania środków finansowych na działania związane z likwidacją wyrobów zawierających azbest – regulamin, niezbędne dokumenty, stosowane procedury, terminy składania wniosków oraz tryb rozliczania uzyskanych środków – Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie

12.20-12.40         Unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sierpcu Spółka z o.o.,

12.40-13:00         Dyskusja. Zakończenie seminarium.

13:00-14:00       Poczęstunek